no copy

copy cat

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Ahad, 20 Januari 2013

My Mom Birthday

Aslmkm semua..lama dah sue update kan ceta2...yang berlaku dlm kehidupan nie...... em...kali nie sue nak ceta pasal kejutan for my mom...huhuhuhu sbnarnya nie nak tulisan sbb saja nak bg my bro...>>> Azlan...cemburu kaw2..kat dia.hhahahahaha sbb dia xada kat cnie...hahaha(gelak penjahat cikit) jadi... nie ceta nie...
   " Pada tanggal 20 januari maka termaktublah birthday mak aku.kan,kan,kan....so.....cerita nie bermula sedemikian..... Ok..mastermind dia ofcoz lah bapak aku kan..(dah nie birthday isteri tercinta dia kan....cewah.... =_= ) huhuhuhuhu  awal2 pagi bapak p lah ke pekan nak beli barang keperluan & air dan juga kek.... huhuhuhuhu... so yang tinggal umah kita org lah kan...aku,adik 4 org adik aku ngn mak aku (si birthday mom td kan ) buat2 mcm biasa...bangun lambat kan..macam xde apa2 yang berlaku.... so as usual kan kemas2 umah...sapu2...sampah.... sidai2 baju..... kn buat2 xde apa yang berlaku..... duduk2 sembang kat meja mkn smbil minum pagi.....
      Dalam sekitar pukul 11.00 pagi........ handphone aku berbunyi....
 Bapak aku yang call tanya mak duk wat apa dah tu aku pun dgr lah plan bapak aku yang memaklumkan dia tgh beli kek & air untuk sambut birthday mak aku kan...so aku kena berlako lah bahawa aku tgh terima berita yang menggemparkan..sebab mak aku asyik dok tanya je apa hal, apahal..... so aku tarik adik aku si Ano ke luar dr dapur dan bagi tau dia apa plan ayah aku..lepas tu kita org pun start ah menipu mak...huhuhuhuhuhhu mcm ne lah antara dialog kita org...

>>>Mak (gerak dr dapur ke ruang tamu)
"Apo hal apak ko tepon tek??" = knp ayah ko call td
>>>Aku (sambil ligat memerah otak untuk memberi alasan)
" xda apo2 bh...hal laki ano.." = xde apa2...hal ano
>>>Mak ( mula dh muka banyak soalan..salah aku gak buat ceta sal isu tah apa2 tah..kan.kan.kan)
"Aih apa hal tek? kenak dengan nya" = kenapa? apa yang terjadi
>>>Aku (dengan muka yang cuba elak gelak terburakan... dan sedaya yang boleh aku wat muka serius)
"Aih laju ktk mandik gk..apak madah lepas nya atang lak terus g nyabor" = aih...mak cepat lah g mandi..ayah pesan bila dia smpai jap lg dia nak terus g Nyabor.

So mak aku pun g lah mandi dengan berteka-teki...fuhhhhh lega kot dapat lepas kan,kan,kan.....dr siasatan polis trafik tu...huuhuhuhuhuhu so kita org pun siap2 kemas2....huhuhuhuhu dah tu mak aku pun taya kenapa semua pakai baju cantik2 semua nih? dengan selumber aku jawab lah kita org nak g jjalan..mak aku makin lah pelik sbb yang dia tau aku nie mn penah nak jln...berat kaki nak melangkah keluar kot...hahahahahaha tp dia xleh hdu rancangan kita org...so sementara tunggu ayah balik kita org semua buat lah air ciki dah tu goreng nugget kan....

      Dalam pkul 1 lebih.
Aku baru g mandi kot...hahahahaha lambat kan... ok2..... tgh mandi adik aku ani ketuk pintu kata ayah call td kata dah nak smpai umah..so.aku dr mandi berjam2 jd berapa minit je......hahahahahah so tunggu punyalah tunggu last ayah aku pin mai lah aku pun main peranan turun konon nak tolong ayah angkat barang yang dia dh beli lah kan...hhuhuhu walhal aku just ambil kek dah tu lari ala2 watson nyamek  pegi masuk ikut pintu dapur....dah tu aku terus keluarkan dr kotak sbb xmau lah nanti mak aku nampak kotak tu kantoi lak plan kita org kan.. aku pun buh lah kek tu bawah tujung saji dgn semua air yang dh kita org buat .....mcm kat dlm gambar tu

nie tudung saji tu bawah tu ada kek....huhuhuhuhu 
nie lak rupa kek yang dipilih oleh ayah...huhuhu bentuk hati tu...wewitttttt
nie lah lg dan lagi........

kan nak tgk mcm mn susunan meja lak??huhuhuhuhu segan nak tunjuk..hahaha aku xpakar kan so susunan pun mcm xpakar lah :p  nah tgk ke bawah......
nie sebelum dikemas..hahahahahahahaha
tu...sekelip mata letak semua tu..hahahahaha

nie dari tep lak...hahahahahahaaha

ok dah...aku pun dh xreti nak taip ceta ngn bebe apa lg kat korang tp nie lah detik2 yang belaku....... tp ada gambar aku xatur lagi tau..so korng senget lah kepala tu sikit..ala......bukan selalukan nak wat senaman kepala nih....hahahahahahahaha......




ayah aku & ano...tgh ngandung tu....huhuhuhuhuhu aku lak kan xsabar tunggu dia bersalin..nak buli nih.....


adik aku sorg lagi..ani....



air wat sendiri kan...huhuhuhu
ok lah nie je lah kan..lain kali kita ceta lain lak k...huhuhuhuhuhu
SUE88

Tiada ulasan:

mr.bee